2015. július 8. szerda, Ellák és Edgár napja

Szokatlan kiállítás nyílt meg Budapesten, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban. „Életünk a játék” címmel a neves magyar óvodapedagógus, Karlócai Mariann gyűjteményéből láthatók különleges darabok egészen november 22-ig.

Szombat reggel 9 órakor véget ért a 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj. Európa legnagyobb tókerülő vitorlás versenyén idén 540 hajó állt rajthoz, amelyek közül 48 óra alatt 432 tudott érvényesen célba futni. Az abszolút versenyt a svájci Safram csapat Ventilo M1 típusú katamaránja nyerte meg, amely 17 óra 6 perc 22 másodperc alatt teljesítette a légvonalban 155 kilométeres távot. Utolsónak a Hajnali Fény nevű hajó teljesítette a távot, amely éppen 9 perccel a limitidő lejárta előtt ért célba.

A gyenge szél igencsak próbára tette a 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj résztvevőit. A leggyorsabb hajók pénteken hajnalban futottak be, és az 540 hajós mezőnyből reggel 9 óráig 90 hajó ért csak még célba. Európa leghosszabb és legnépesebb tókerülő vitorlás regattájának rajta csütörtökön 9 órakor volt, érvényesen szombat reggel kilenc óráig lehet célba futni.

A svájci Safram csapat Ventilo M1 típusú katamaránja nyerte meg az idei, gyenge szeles Kékszalag vitorlásversenyt. A Safram, amelynek szkippere Rodolphe Gautier, kormányosa pedig Christophe Péclard, pénteken 2 óra 6 perckor futott be a balatonfüredi célba.

kiemelet ajánlataink

A fürdő a város központjában található. A medencéken túl nagy zöld felület áll a vendégek rendelkezésére.

Barcs Somogyország déli részén, a Dráva partján helyezkedik el. Nagy forgalmú határátkelőhellyel rendelkezik, így Somogy déli kapujaként is szokták emlegetni.

Dandár utcai népfürdő vázlatos tervét K. Császár Ferenc készítette. A fürdőt 1930-ban adták át, majd 1936-ban átalakították.

Rovatok
Budapest

Június közepén egy új szálloda nyílt meg Budapesten, az V. kerületi Vigyázó Ferenc utcában. A Prestige Hotel Budapest egy arab tulajdonú szállodalánc tagja, éttermét pedig az egyik legsikeresebb hazai étterem konyhafőnöke irányítja.

Június 14-én a varázslatok birodalmává változik a Pagony! A Gellért Fürdő közvetlen szomszédságában, az egykori gyerekmedencék helyén, gyönyörű környezetben lép fel Hajnóczy Soma, kétszeres bűvész világbajnok, Kelle Botond és Juhász Marci, akik káprázatos trükkjeikkel varázsolják el a közönséget. Kicsiknek és nagyoknak egyaránt garantált a szórakozás!

Az újdonsült mozgalmat egy belvárosi wokbar indította el, ahol a város lüktetése, az egészséges táplálkozás és a mozgás öröme találkozik. Célja, hogy a nagyvárosi embereket hosszútávon sportolásra és életmódváltásra ösztönözze. Csobot Adél, Debreczeni Zita és Molnár Andi most együtt tesztelték a legújabb mozgásformát, amelyhez a nyár folyamán bárki csatlakozhat szerdánként az Egyetem téren.

gasztronómia

No nem a „kis Szűcs” a nyelvgyötrő mondókában, hanem jó sokan, a valóságban. Budapesten, a Rákóczi híd budai oldalán, az Egyetemisták Parkjában, június 12-14 között, a III. Fröccs és Barbecue Fesztiválon. A grillezett ételek mellett a fröccsök számos válfajával is megismerkedhetnek majd a látogatók.

A június 8-14 közötti héten a Fesztivál résztvevőinek lehetőségük nyílik több olasz élelmiszer specialitás megízlelésére az olasz élelmiszerekre szakosodott üzletekben, amelyek egyre több minőségi olasz termékkel vannak jelen. De lehetőségük lesz cappuccinoból és briósból álló reggelit választani az elmúlt években megnyitott és nagy sikert elért kávézók és bárok egyikében, próbára tehetik a kitűnő olasz „street food” különlegességeit, amely növekvő tendenciát mutat Budapesten is, és végül - dulcis in fundo – a minőségi kézműves fagylaltot, amely hatalmas sikert ért el Magyarországon.

Ezúttal a pünkösdi hétvégén, május 21-24. között, de idén is a Millenárison jelentkezik a magyar gasztrokultúra meghatározó rendezvénye, a Gourmet Fesztivál. Újdonság, hogy idén a fesztivál már csütörtökön megnyitja kapuit, az év étele pedig a paprikás csirke, amelyet számos változatban az ország kiemelkedő éttermei mutatnak be. Emellett felsorakoznak majd a legkiválóbb fővárosi és vidéki éttermek, borászatok, cukrászdák és a gasztro-világ más jeles képviselői is.

művészet, kultúra

A Munkácsy-díjas Somogyi János festőművész alkotásaiból nyílt kiállítás a budapesti Radnóti Miklós Művelődési Házban. Neve a művészeteket kedvelők körében is kevéssé ismert, a – nem szakember – közönség pedig szinte semmit nem tud róla. Ám munkássága komoly figyelmet érdemel.

Budapesttől Londonig, hat helyszínen is láthatja az idén a közönség – június 29. és július 3. között - az Armel Opera Festival előadásait, és akkor a rádió és televízió közvetítéseket még nem is említettük. A műsoron sokak által jól ismert és kedvelt darabok mellett Magyarországon még sohasem játszott, mű is szerepel.

Szűknek bizonyult a DUAL ART Galéria a budapesti Királyi Pál utcában, amikor az ismert művész-házaspár „Egyensúly” című kiállítását nyitották meg. Olyannyira, hogy az ilyenkor elmaradhatatlan – szakértő, műértő által tartott – megnyitó beszédet is a galéria előtt az utcán mondták el.

érdekesség

Mindig jó azt látni, amikor egy lepusztult, romokban álló épület helyét átveszi a felújított, szemet gyönyörködtető változata. Kiváltképp igaz ez a kastélyokra, amelyek még megviselt állapotban is sugároznak egyfajta arisztokratikus megjelenést, megidézve ezzel a régi korokat. De hogyan is zajlik egy ilyen kastély rekonstrukciója?

Nem kell aggódni: aki személyesen sem a vízen, sem a parton nem tudja követni a 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíjat, nem fog semmiről sem lemaradni. A Kékszalagok történetének egyik legnagyobb kommunikációs és technikai csapata gondoskodik arról, hogy folyamatosan nyomon lehessen majd követni Európa legnépesebb tókerülő vitorlás versenyét. Sokan már most érdeklődtek, hogy idén milyen csatornákat érdemes figyelni - ezért most összefoglaljuk a lehetőségeket.

Az újlipótvárosi Firkász kávéház most már rendszeresnek mondható „Délutáni frissítő” elnevezésű programja ezúttal szokatlan alcímével keltette fel sokak érdeklődését. „Bevezetés a legősibb érzékek labirintusába” ígérte a plakát és rendezők nem is okoztak csalódást.

koncert, fesztivál

Három nap múlva ismét a Budai Várban ünnepelhetünk az ország első számú sör- és gasztrofesztiválján. A június 11-14. között zajló V. Jubileumi Sörfesztivál 16 fellépővel, több mint 200 féle sörkülönlegességgel és színes gasztronómiai kínálattal várja látogatóit a Budai Várban. Az idei vendégország Belgium, kiemelt szerepet kap a streetfood, és természetesen a SÖR. A fesztivál szervezői a Magyar Sörgyártók Szövetségének közreműködésével öt olyan, sörrel kapcsolatos érdekes tényre hívják fel a figyelmet, amelyet a magyar sörfogyasztó közönség kevésbé vagy egyáltalán nem ismer.

Az EFA 2015. május 20-án közreadta a 2015-2016-os évre EFFE (Európa a Fesztiválokért, a Fesztiválok Európáért) minősítést kapott fesztiválok listáját. A nemzeti zsűrik illetve a nemzetközi zsűri értékelő munkájának megfelelően 31 ország 761 fesztiválja került be az EFFE-minősítettek első körébe. A minősített fesztiválok listája megtekinthető a www.effe.eu honlapon. Az online fesztiválkalauz, amely Európa legjobb fesztiváljairól tájékoztatja majd a közönséget, 2015 nyarán indul el.

A pünkösdi Alfa Fesztivál május 22-én, nevéhez hűen nyitja meg a fesztiválszezont. A különleges rendezvény 2015-ben rendkívül kedvező belépti díjjal hívja a bulizni vágyókat, hiszen a fesztivál teljes programja INGYENES lesz. A Bázis idén is a várpalotai Cseri Parkerdő, a színes zenei felhozatalnak köszönhetően az Alfán egy nagy baráti társasággá olvad majd össze a pop, rock, punk és a rap rajongói tábor.

sör, bor, pálinka

Harmadik alkalommal rendezik meg a balatonfüredi Tagore sétányon, az ország talán legszebb vízpartján a VinCE Balaton borfesztivált. A Kékszalag tókerülő vitorlásversennyel egyidőben hűs borral teli pohárral szurkolhatunk a versenyzőknek a parton, de akár hajóról is, a fesztivál különlegessége ugyanis, hogy boros „élménykurzusokat” tartanak yachtok fedélzetén. A VinCE Balaton idén már a Nagyon Balaton programsorozatának része.

Június közepén zajlott hazánk legrangosabb nemzetközi bor-megmérettetése, a VinAgora Nemzetközi Borverseny, az egyetlen olyan verseny Magyarországon, ahol a magyar és külföldi borok együtt mérettetnek meg nemzetközi szaktekintélyek által. A VinAgora különlegessége, hogy a verseny után a borkedvelők és a hozzáértők is megkóstolhatják a nevezett és díjazott magyar, külföldi borokat. Az idei volt a borverseny történetének legjobb sorozata: kiváló borok versengtek, a bírálóknak ezért nem volt egyszerű a dolga.

Augusztus 1-jén street food finomságokkal, remek borokkal és élőzenével várják a látogatókat a Gilvesy pincészet Szent György-hegyi birtokán.

Blog ajánló
Egy nap a városban Miért olyan béna dolog megérkezni Ferihegyre?
Az Egy nap a városban blogon szinte mindig csak arról írunk, amit jónak találtunk, mert a nem jóról rengeteget olvashattok az összes többi oldalon.  Disclaimer: ez nem keverendő össze néhány hasonlónak tűnő portál mindenről jót írunk-attitűdjével, ami talán még károsabb, mint az örökös fikázás, mert a rosszról is megpróbálja elhitetni, hogy jó. Szóval nem mindenről jót írunk, hanem csak arról írunk, ami jó, de ezt majd máskor bővebben, ha van rá igény. A felvezető igazából annak szólt, hogy most nem a jóról fogok írni. Hanem a rosszról. Három hete elindult az Egy nap… sorozatunk, felkeressük Párizst, Madridot, Londont, Rómát, és Firenzét, ahol készítünk egy-egy videót arról, hogy mit érdemes megnézni 24 óra alatt, tippeket adunk a legjobb éttermekre, arra, hogyan lehet elkerülni a sorokat, meg hogy mik a kihagyhatatlan titkos helyek. A párizsi és a madridi epizód már meg is jelent, holnap London:     A fentiekből következik, hogy mostanában nagyon sokat repülünk, a fél életünket reptereken éljük. És hirtelen nagyon feltűnő lett a budapesti és a többi nemzetközi repülőtér közti különbség. Korábban is éreztem, hogy valami baj van, ilyen töménységben látni a problémákat viszont már több, mint bosszantó. Kezdjük azzal, hogy nem is olyan régen két tök jó repülőterünk volt, Ferihegy 2 szuper hely lett, ami a Skycourt megépülésével már nem egy vidéki buszpályaudvarra, hanem elfogadható, nemzetközi terminálra kezdett emlékeztetni. És a fapadosoknak ott volt Ferihegy 1, ami meg nemcsak egyszerűen divatos volt, hanem a modernizmus egyik legszebb példája Európában, olyan repülőtér, aminek nem volt párja. Imádtuk. Aztán jött a válság, csődbe ment a Malév, csökkent a járatszám és minden elromlott. Az egyes terminál bezárt, a fapadosokat áttereltél a kettesre és létrehoztak egy olyan rettenetes, béna rendszert, hogy ha itt nem megy el a kedved a repüléstől, sehol a világon. Repülőre szállás, Párizs, Madrid, akármi: nyugodtan ücsörögsz a kapu előtt, olvasgatsz, használod az ingyennetet, töltöd az eszközeidet, vásárolgatsz, majd felszállás előtt húsz perccel odaállsz a kapu elé, beolvassák a jegyed, végigsétálsz a folyosón, ami közvetlenül a géphez visz és elfoglalod a helyed. Repülőre szállás Budapest: negyven perccel a gép indulása előtt kiterelnek az épületből (ami továbbra is tök jól néz ki, profin vezetik, jók az üzletek, a dekorációk, minden), sétálsz egy fémkerítéssel leválasztott karámban jó hosszan, ha meleg van, leizzadsz, ha szakad az eső és fúj a szél, elázol, majd beállsz egy nyomorúságos bádogcsarnokba, egy csirkekeltetőbe, és ott várakozol net, ülőhely meg térerő nélkül jó hosszan: ha késik a gép, a vártnál is hosszabban. Aztán kizavarnak a szabad ég alá, ahol megint csak muszáj lesz felöltöznöd vagy levetkőznöd, attól függően, hogy a kinti hőmérséklet mennyire tér el az ideálistól, és már mászhatod is meg a repülő lépcsőjét. Ez a rész szakadó esőben a legviccesebb. Sokáig azt hittem, hogy erre a performanszra a fapadosok alacsony árai miatt van szükség, ami tök vállalható kompromisszum lenne: néhány tízezerért megjárhatod Európa nagyvárosait, cserébe megéri egy kicsit szívni repülés előtt és után. De nem. Mert az a gép, amibe magyar oldalon a bádogdobozon át vezet az út, külföldországban simán a csőre áll: ott már európai körülmények közt megy a ki-, és beszállás. Nem mindenhol persze, mert Lutonban például pont az a nyomor megy, mint itthon, de még ott is az épületben várakozol, és nem egy ilyen szörnyűségben. De a problémák nemcsak az olcsó repüléshez köthetők. Amikor tavaly télen jöttünk haza Lisszabonból, müncheni átszállással, a gurulós, de azért nehéz kézipoggyászainkat a lisszaboni reptér bejáratától a budapesti reptér bejáratáig emelés nélkül tudtam szállítani: Portugáliában és Németországban is mindenhol meg volt oldva a gurultatós közlekedés, liftek, mozgólépcsők segítették az utunkat, aztán kiszálltunk itthon a gépből, és indulhatott a két emeletes cipekedés, mert itt senkinek sem jutott eszébe foglalkozni ilyen apróságokkal.  Megérkeztünk a csomagkiadótérbe, hozni akartam egy bőröndcipelő kocsit, amit mindenhol ingyen adnak, Budapesten viszont 2 euróba került darabja. A háttérben két külföldi turista arra panaszkodott egy szakinak, hogy a kávéautomata elnyelte a pénzüket. A fickó magyarázott valamit magyarul, majd elkezdte rugdosni a gépet, de nem történt semmi, megvonta a vállát, közölte, hogy ez ilyen szar, majd elment. Aztán megkaptuk a csomagokat, elindultunk kifelé, menet közben angol feliratok magyarázták, hogy óvakodjunk a taxi cowboy-októl (sic!), akik odakint le is támadtak minket: mintha az ukrán alvilág pénzbehajtói várnának odakint, ami ellen a reptér állítólag nem tud semmit sem tenni. Európa szinte összes városában kulturáltan meg van oldva a taxizás, csak nálunk nem lehet kezelni ezt a helyzetet valamiért. De ha nem taxival mész, akkor is szívás van ugye, hiszen öt percre, ÖT TETVES PERCRE lehet csak behajtani a reptér elé autóval. Ha rokon jön érted, annak a közelben kell valahol gubbasztania a kocsijával arra várva, hogy leszálljon a géped, a rendőrök persze közben ahol lehet, büntetnek, aztán ha leadod a jelet, hogy megérkeztél, nagy gázzal behajt érted a rokonod, haverod, bedobáljátok a csomagokat hátra, majd gyorsan elhagyjátok a helyszínt. Különösen ízléses volt az az időszak, amikor a rendőrség egy ideig az ideiglenes parkolóban igazoltatta az autókat, hogy mindenképp belecsússzanak a fizetős szakaszba a rokonokért, barátokért érkezők, ami ugye minimum kétezer forintos kiadást jelent. És tök nagy a kontraszt, hogy míg a reptéren dolgozók tök jól végzik a munkájukat, a rendszer, amit kialakítottak a reptér körül, pofátlan és lehangoló. Az egyetlen pozitív vonás a történetben, hogy láthatóan számos érintett fél együttműködik abban, hogy minél rosszabb legyen a megérkezés élménye, ami komoly fokú szervezettségre utal. 
Egek Ura Novembertől hetente kétszer: Budapest - Eilat
  Izraelbe indít járatot Budapestről a Ryanair. Eilat Ovda repülőterére hetente kétszer, szerdán és szombaton repül a légitársaság, Budapest mellett Krakkóból és a litvániai Kuanasból is. A járatok a téli menetrend kezdetével, azaz november elején indulnak. 9300 forintos áron holnaptól lezsnek elérhető a foglalási rendszerben a jegyek.Az még nem derült ki, poontosan mikor indulnak a járatok, de a Audrey Legaigneur értékesítési munkatárs ígéri: kényelmes időpontokban. Eilat turisztikailag nagyon érdekes hely, ám megközelítése kissé körülményes a tel-avivi Ben Gurion repülőtérről - mondta a Ryanair kezeskedelemi igazgatója. A körülményes jelző ez esetben pár órás autózást vagy buszozást jelent. A turizmus komoly hajtóereje a régió gazdaságájnak, különösen, hogy egyedül itt nem él a 18 százalékos áfa. A helyiek szerint azért nem fejlődhet jobban a tiruzmus, mert nehéz eljutni a jordán-iztaeli határon lévő városba. A Rynaair negyvenezer turistát hoz majd ide egy év alatt, s azt ígéri, hogy Eilat turizmusa ugyanolyan komoly fejlődésnek indul majd, mint amilyen megtörtént a Kanári-szigetekkel azóta, hogy a fapados légitársaságok elkezdtek repülni oda. David O’Brian, a Ryanair kereskedelmi igazgatója szerint még több járatot indítanak majd Eilatba, ha 2017-re elkészül az új nemzetközi terminál. Szó van arról is, hogy Ciprus és Tel-Aviv között repüljenek majd. Erre az ad lehetőséget, hogy Izrael csatlakozott az Európai nyitott égbolt egyezményhez, így nem kell állami jóváhagyás ahhoz, hogy az EU valamely tagállama és Izrael között menetrrendszerinti járat induljon. Felmerül a kérdés: a Ryanair, hasonlóan más fapadopsokhoz, mint az Easjyet vagy épp a Wizz air, miért nem repül még Tel-Avivba? Erre a nem hivatalos válasz az, hogy a reptér drága. Díjai harmadával többe kerülnek, mint Koppenhágáé,kétszer olyan drága, mint Köln, annak ellenére, hogy mindkét utóbbi város reptere sokkal nagyobb potenciális utazóközönséget ér el. A Ryanair kereskedelmi igazgaója az izraeliékoztatóján nem is hagyta ki a lehetőséget, hogy ostorozza a Ben Gurion repülőteret az árai miatt.   Izraelbe indít járatot Budapestről a Ryanair. Eilat Ovda (VDA, nem pedig ETH)  repülőterére hetente kétszer, szerdán és szombaton repül a légitársaság, Budapest mellett Krakkóból és a litvániai Kuanasból is. Ez a reptér cirka 65 kilométerre van a várostól. A járatok a téli menetrend kezdetével, azaz november elején indulnak. 9300 forintos áron holnaptól lesznek elérhető a foglalási rendszerben a jegyek.Az még nem derült ki, pontosan mikor indulnak a járatok, de a Audrey Legaigneur értékesítési munkatárs ígéri: kényelmes időpontokban. Eilat turisztikailag nagyon érdekes hely, ám megközelítése kissé körülményes a tel-avivi Ben Gurion repülőtérről - mondta a Ryanair kereskedelmi igazgatója. A körülményes jelző ez esetben pár órás autózást vagy buszozást jelent. A turizmus komoly hajtóereje a régió gazdaságának, különösen, hogy egyedül itt nem él a 18 százalékos áfa. A helyiek szerint azért nem fejlődhet jobban a tiruzmus, mert nehéz eljutni a jordán-izraeli határon lévő városba. A Rynair negyvenezer turistát hoz majd ide egy év alatt, s azt ígéri, hogy Eilat turizmusa ugyanolyan komoly fejlődésnek indul majd, mint amilyen megtörtént a Kanári-szigetekkel azóta, hogy a fapados légitársaságok elkezdtek repülni oda. David O’Brian, a Ryanair kereskedelmi igazgatója szerint még több járatot indítanak majd Eilatba, ha 2017-re elkészül az új nemzetközi terminál. Szó van arról is, hogy Ciprus és Tel-Aviv között repüljenek majd. Erre az ad lehetőséget, hogy Izrael csatlakozott az Európai nyitott égbolt egyezményhez, így nem kell állami jóváhagyás ahhoz, hogy az EU valamely tagállama és Izrael között menetrrendszerinti járat induljon. Felmerül a kérdés: a Ryanair, hasonlóan más fapadosokhoz, mint az Easjyet vagy épp a Wizz Air, miért nem repül még Tel-Avivba? Erre a nem hivatalos válasz az, hogy a reptér drága. Díjai harmadával többe kerülnek, mint Koppenhágáé,kétszer olyan drága, mint Köln, annak ellenére, hogy mindkét utóbbi város reptere sokkal nagyobb potenciális utazóközönséget ér el. A Ryanair kereskedelmi igazgatója az izraeli tájékoztatóján nem is hagyta ki a lehetőséget, hogy ostorozza a Ben Gurion repülőteret az árai miatt.
Egy nap a városban Köszönöm, hogy úgy bántál velem, mint egy emberi lénnyel
Az egyik tanulság, ami a történelemórákon nem mindenkinek jött át: ha egy problémával küzdő, szenvedő emberrel találkozol, nem rúghatod arrébb, mint valami focilabdát, hogy törődjön vele valaki más. Egyrészt azért nem, mert embertelen, másrészt azért, mert gyávaság. Abból adódik, hogy nem fogadjuk el, hogy valahol katasztrófa történt, és ennek a katasztrófának a hatása, a hullámai mindenkit elérnek. A bátrak odaállnak, és segítenek, hogy elcsituljon a hullám, ahelyett, hogy továbbküldenék, és még löknének is rajta egy nagyot. Jó hírem van: sok a bátor ember Magyarországon. Elképesztő méretű, és egyre erősebb civil összefogás jött létre, itt összpontosul a bátrak ereje, és ők segítenek a Magyarországra jött menekülteken. _Mi_ segítünk a Magyarországra jött menekülteken. A Facebookon szerveződnek, a szegedi és a budapesti pályaudvarok körül, orvost hívnak a betegekhez, ellátják őket, és segítenek nekik felszállni a vonatra. Szegeden a Migszol, Budapesten a Migration Aid oldalak alatt lehet látni, mikor hol mire van szükség: vízre, ételre (lehetőleg húsmentesre, hiszen vallási okokból disznóhúst sokan nem ehetnek, így húst nem is mernek kérni), ruhára, elsősegélyládára. "Nagyon fontos, hogy a saját nyelvükön információt juttass hozzájuk" - olvasható a bevándorlók segítésére létrehozott csoport egyik alapinformációkat tartalmazó dokumentumában. Sokan úgy hiszik ugyanis, itt nem kérhetnek menedéket, nem ismerik a lehetőségeiket és a számukra segítséget nyújtani tudó szervezetek elérhetőségeit, ezért a Helsinki Bizottság tájékoztató füzeteit nyomtatják több nyelven, ezt osztogatják szét közöttük. A gyerekeknek képes, egyszerűbb nyelvezetű változatot: Igen, sok a gyerek is, őket plüss állatokkal, játékokkal lehet picit felvidítani.  Egy csoportot zuhanyozni visznek. Mások átöltöznek, mert már semmilyen csomagjuk nincs, mind eltűnt útközben. Valakinek a felszakadt szemhéját látják el: a határon puskával ütötték meg. BKV-jegyeket adnak azoknak, akiknek egy másik pályaudvarra kell menniük, átszállni. És még egy csomó példát olvashatunk Czvitkovits Judit remek cikkében arra, mivel szembesül, aki segíteni megy a pályaudvarokra. A "menekültek" nem valami massza, nem lehet jelzőket aggatni rájuk azon kívül, hogy a háború elől szaladnak. Vannak közöttük megriadt gyerekek, akik már a segítséget is félve vagy szégyenkezve fogadják, akik hónapokig - vagy ahogy ebben a posztban olvasható, évekig - futnak át a határokon, alszanak az erdőben, mert az otthon elvágott toroknál az is jobb. Vannak közöttük tehetős felnőttek, akik a Kelenföldi pályaudvarról taxival mennek a szállodába, hogy másnap utazzanak tovább, nyugatra, természetesen érvényes papírokkal. És vannak közöttük olyanok is, akik parkokban húzzák meg magukat, és lehet, akár lopnak is, hogy pénzük legyen. Ugyanolyan sokfélék, mint mi, mint a magyarok, például.  Mennyi közös van tízezer találomra kiválasztott magyarban? Na, ugyanez igaz a menekültekre is. Így indulnak: És sokan itt is átszállnak: Ezt is tudjuk róluk. Szóval a menekültek átjönnek a határon, Szegeden nyilvántartásba veszik őket, ellátják őket papírokkal, és elküldik őket valamelyik menekülttáborba. Ezután a budapesti pályaudvarokon szállnak le, innen mennek tovább a legtöbben Bicskére, Vámosszabadiba, Debrecenbe. Szegeden felszállnak a vonatra, mert megmutatták nekik az ajtót, és tudják, hogy át kell szállni valahol. A legtöbben azonban nem beszélnek angolul, csak a saját nyelvükön, arabul, fárszi vagy urdu nyelven. Sokan azt sem tudják, hogy a papíron, amit kaptak, a Debrecen szó jelöli a várost, ahová tartanak. Azoknál, akiket az úton nem raboltak ki, még van valamennyi pénz, vagy a nyakukban egy kis arany. A maradéka az összes vagyonuknak, amivel nekivágtak az útnak. Sokan viszont teljesen kiszolgáltatottak, nem könnyen igazodnak ki a táblákon, nem tudnak segítséget kérni, éhesek és szomjasak. Ők, az emberek, egyenként. Mivel ezt a problémát senki nem oldotta meg, és nincsenek, akik végigkísérjék őket az úton, az itt élőknek kellett összefogni. És a csoportok tolják, megállás nélkül, óriási és folyamatos taps nekik, szinte éjjel-nappal van kint valaki, akihez lehet vinni ellátmányt, vagy akinek felajánlhatjuk a segítő kezet. Gyűléseket szerveznek, ahol döntenek az akciókról, a befolyt adományok felhasználásáról és az egymás közötti kommunikációról. A Facebook-oldalakon özönlenek a posztok, segítséget ajánlanak fel, elmesélik a személyes történetüket az emberek, egy-egy olyan esetet kiemelve, amikor rájöttek, milyen fontos a segítség ilyenkor. A szervezők pedig megkérnek mindenkit, hogy ne írják tele az oldalt, csak a katonás, lényeges információk cseréljenek gazdát. De nem lehet megállítani, mert a segítők ugyanolyan tanácstalanok ebben a helyzetben, mint a menekültek egy új országban. "Köszönöm, hogy úgy bántál velem, mint egy emberi lénnyel" - ezt egy afgán ember mondta az egyik barátomnak, miután információhoz és vízhez juttatta a vonatról leszállókat. Kriszti nem sírta el magát, csak már otthon, amikor kijött a feszültség. Hogy lehet ezt megköszönni? Atyaisten, hogy juthatunk el odáig, hogy ezt meg kelljen köszönni? De nincs idő meghatódni, ezeket a kérdéseket majd ráér akkor megrágni, amikor végeztünk a munkával. A szervezőknek közben egyre nagyobb kihívást jelent a feladatok szétosztása, a tárolóhelyek felkutatása, valamilyen kezdetleges kis "irodák" létrehozása, a felelősök és a kommunikáció megszervezése, egy saját weboldal létrehozása, hiszen maguktól kell kitalálniuk mindent. Mert a szervezők is emberek. Tényleg, ezt nem is mondtam. A menekültekről már megemlítettem, de a szervezőket kihagytam: ők is emberek. Ingerültek lehetnek, fáradtak, a kommunikációjuk lehet nyers a Facebookon. Húzhatja a száját, amikor odaviszel valamit, ami nem kell, pontosan azért, mert a segítségnyújtás pillanatában nem változott Assisi Szent Ferenccé senki, ők ugyanazok az emberek, akik a segítségnyújtás előtt voltak. De a közös ügy nem egymás barátságának megszerzése, hanem a segítségnyújtás, a segítők nem egymásra fókuszálnak, hanem a vonatról leszállókra. 
Egek Ura Álomnászút ? Álomvideó a szerelmetekről? Segít a Flying Blue!
Itt az ideje kitalálnod, hová mész nászútra az Air France - KLM törzsutasprogramja segítségével! A Flying Blue most igazán emlékezetessé teszii az esküvőtöket, sőt, még egy egzotikus nászúhoz is hozzásegíthet egy fantasztikus egzotikus úticélon! Erre egy nagyon jópofa játékot találtak ki! Ha részt vennél benne tölts a youtube-ra egy videót szerelemetek szárba szökkenéséről, vagy épp kapcsolatotok egy romantikus pillanatáról! Nem kell profinak lennie, sokkal jobb egy romantikus sztori, vagy egy megejtő gondolat kettőtökről, a szerelemről. !!!FONTOS!!! A Youtube videót a következő címmel töltsd fel: Flying Blue – #LoveMiles: „jelentkező neve” (például: Flying Blue – #LoveMiles: András&Melinda)!!!! Egy zsűri választja majd ki a legjobb videót, amit itt az Egek Ura Blogon is bemutatok majd, mert nagyon tetszik, hogy egy törzsutasprogram így szeretné népszerűsíteni magát. A zsűritagok között foglal helyet Benes Anita, a Daalarna Esküvői Ruhaszalon megálmodója, Nánási Pál, Magyarország egyik legismertebb fotósa és a Flying Blue csapata. A játékban akkor vehettek részt, ha idén volt / lesz az esküvőtök, nem kell Flying Blue tagnak lenni hozzá. Később úgyis azok lesztek. Egyébként a videó, amivel neveztek, kiválóan használható majd az esküvőtökön is, vagy megnézhetik azok a vendégek, akik nem tudnak elmenni a partitokra, vagy épp ellenkezőleg: akik újra fel szeretnék eleveníteni menyegzőtök legjobb pillanatait - most csak ötleteket adtam, miért éri meg a videózás, természetesen a játék mellett. A nyertes videót forgató párról a Flying Blue szervezésében készül egy újabb felvétel, mely felkerül a Flying Blue hivatalos youtube-csatornájára. Ekkor következik a játék legizgalmasabb szakasza! Ahány ember ugyanis megnézi ezt a videót a youtube videómegosztón, a szerencsés pár annyi mérföldet kap egy Flying Blue Arany kártyán, ezeket lehet majd felhasználni két repülőjegyre. A cél értelemszerűen az, hogy minél több emberhez eljusson a videó, ezért a szerelmetek sztorijának terjesztésébe az Air France - KLM is bekapcsolódik majd, hogy jó sok mérföld jöjjön össze és igazán klassz helyen ünnepelhessétek házasságotokat. Ráadásul, mivel arany kártyán nyeritek a mérföldeket, útközben az Air France vagy a KLM business váróiba is bemehettek. Sőt, ha elég sokan nézik meg a videótokat még annyi mérföld is összejöhet, hogy a szupermenő és luxus business class (jegyekre is elég. Nem lehetetlen! A videókat 2015. július 1. és július 15. között lehet feltölteni a youtube-ra!. A játékot azért is különösen díjazom, mert ritka, hogy így népszerűsítse magát egy törzsutasprogram. Ráadásul meglehetősen nagyvonalú módon, mert ugye az arany kártyán az év további részében is olyan előnyök járnak, ami egy gyakran utazónak megfizethetetlen: a lounge belépés mellett az elsőbbségi beszállás és a soron kívüli biztonsági átvilágítás, hogy a Te csomagjaidat pakolják ki először a megérkezést követően, s így tovább.Valamint, hogy a repülőútjaiddal több mérföldet gyűjthetsz, mintha csak ezüst vagy normál törzsutas lennél. S meglátod, milyen érzés, amikor felszállsz a nászutas járatra, és odajön hozzád a stewardess, a neveden szólít és tőled kérdezi meg először, mit szeretnél inni, enni, s így tovább. Aranykártyásnak lenni igazán klassz és különleges dolog, még akkor is, ha meg lehet lenni nélküle. S minthogy Flying Blue kártyán kapod a mérföldeket, a SkyTeam légitársaságok 1052 célállomása közül választhatod ki az úticélt 177 országban! Na, ez a nem semmi!
Partnereink


Keress bennünket a Facebookon!