2015. május 23. szombat, Dezső napja

Szűknek bizonyult a DUAL ART Galéria a budapesti Királyi Pál utcában, amikor az ismert művész-házaspár „Egyensúly” című kiállítását nyitották meg. Olyannyira, hogy az ilyenkor elmaradhatatlan – szakértő, műértő által tartott – megnyitó beszédet is a galéria előtt az utcán mondták el.

Május végén veszi kezdetét az Olasz Fesztivál programsorozat, amely egy jó lehetőség arra, hogy közelebbről is megismerkedj Olaszország sokszínűségével.

Magyarország egyik legvadregényesebb vonalvezetésű, magashegyi hangulatú erdei vasútját építi újjá és teszi turisztikai célra alkalmassá - uniós támogatás segítségével - a Börzsönyben az Ipoly Erdő Zrt. A pálya rekonstrukciója májusban kezdődik és várhatóan augusztusban zárul. A pályaépítést követően kerül sor az üzembehelyezési eljárásra, próbaüzemre. Az üzemengedély megszerzésével párhuzamosan elkészül a gördülő állomány és a turistákat kiszolgáló épületek is. A jövő tavaszi üzemkezdet után napelemes kisvonatok is fognak járni a nógrádi erdőkben.

A karakteres elnevezésű, budapesti Firkász kávéházban néhány hónappal ezelőtt „Délutáni frissítő” címmel megindult irodalmi – művészeti program a vártnál nagyobb érdeklődést keltett. Pár kultúrakedvelő ember társalgásából nehezen meghatározható műfajú, de sikeres műsor kerekedett.

kiemelet ajánlataink

Hévíz első wellness és gyógy szállodája „all inclusive” szolgáltatásokkal. Kényeztető kezelések a világhírű termál tó ásványokban gazdag vizével és gyógyító iszapjával.

Barcs Somogyország déli részén, a Dráva partján helyezkedik el. Nagy forgalmú határátkelőhellyel rendelkezik, így Somogy déli kapujaként is szokták emlegetni.

A gyógymedencéktől a látvány-medencékig, a gyermekmedencéktől az úszómedencéig, összesen tíz medencével, közel 1400 m2 vízfelülettel biztosítja a gyógyászati és wellness programokat.

Rovatok
Budapest

Hódítsd meg Budapest leggyönyörűbb részeit a padthai workout kihívássorozaton, ahol egy teljesen új mozgásforma kipróbálására lesz lehetőséged. Az esemény célja egy olyan sport megalapozása, amely egyesíti magában mindazt, amit egy edzéstől elvárhatunk. Nem kellenek hozzá speciális eszközök, hanem csak Te, egy jó csapat és egy csodálatos város. Május 27-én Budapest kedvenc wokbárja útjára indítja az első kihívást, amely a nyár során heti rendszerességgel folytatódik tovább.

Napfény, emelkedő hőmérséklet, közelgő nyár – ilyenkor az emberek többsége már nem igazán vágyik arra, hogy beüljön valahova. A mi kedvenc kiülős helyeinket ajánljuk most mindenki figyelmébe.

Tizenkét minősített fürdő huszonegy szolgáltató egysége közül elsőként a budapesti Rudas Gyógyfürdő és Uszoda kapta meg a legmagasabb, ötcsillagos fokozatot. A védjegyet szimbolizáló táblát Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója vette át a fürdő éttermében rendezett ünnepélyes védjegyátadáson Ruszinkó Ádám turizmusért felelős helyettes államtitkártól (NGM) és Czeglédi Gyulától, a Magyar Fürdőszövetség ügyvezető elnökétől.

gasztronómia

Ezúttal a pünkösdi hétvégén, május 21-24. között, de idén is a Millenárison jelentkezik a magyar gasztrokultúra meghatározó rendezvénye, a Gourmet Fesztivál. Újdonság, hogy idén a fesztivál már csütörtökön megnyitja kapuit, az év étele pedig a paprikás csirke, amelyet számos változatban az ország kiemelkedő éttermei mutatnak be. Emellett felsorakoznak majd a legkiválóbb fővárosi és vidéki éttermek, borászatok, cukrászdák és a gasztro-világ más jeles képviselői is.

Miért is? No, ezt majd a végén eláruljuk. Addig legyen elég annyi, hogy ezúttal a pünkösdi hétvégén, május 21-24. között, ismét a Millenárison jelentkezik az 5. magyar Gourmet Fesztivál. Újdonság, hogy idén a fesztivál már csütörtökön megnyitja kapuit, az év étele pedig a paprikás csirke, amelyet az ország kiemelkedő éttermei mutatnak be, számos változatban.

Pár éve indult Magyarországon egy kezdeményezés, melynek lényege, hogy a fagylalt napján minden, az akcióban részt vevő fagyizóban féláron fagyizhatunk. Emellett a szokás része az is, hogy a fagyizók egy, a környezetükben lévő közintézményt, például kórházat vagy óvodát is meglepnek egy kis finomsággal. Íme a budapesti fagylaltozók listája, ahova ma érdemes betérnünk.

művészet, kultúra

Ha feltennénk a kérdést: ki tudja, hol van Diszel és mi az Első Magyar Látványtár, helyes választ bizonyára csak nagyon kevesektől kapnánk. Pedig méltó volna rá, hogy sokan ismerjék, felkeressék, felfedezzék értékeit. A helyet, a gyűjteményt, mindazt, amit a szorgalom és a lelkesedés 1990 óta felhalmozott és bemutathatóvá tett.

Bár annak látszik, ez nem felszólítás – inkább szójáték. Annak a Cseh Színházi Fesztiválnak a címe, ami két évvel ezelőtt már nagy sikerrel mutatkozott be Budapesten. Most ismét visszatér május 15-17. között a Katona József Színházba és programjában három előadást, két felolvasószínházi előadást és egy színházi témájú fotókiállítást tekinthetnek meg az érdeklődők.

Ezzel az elgondolkodtató címmel nyílt kiállítás az erdélyi magyar képzőművészet 1920-tól 1990-ig terjedő időszakáról a Magyar Nemzeti Galériában. A tárlaton mintegy 430 mű – festmények, szobrok, grafikák, plakátok és egyéb illusztrációk – láthatók, egészen augusztus 23-ig.

érdekesség

Téli szállását elhagyva, visszatért állandó helyére, az Országház mellett felépült Látogatóközpont elé, Európa legöregebb folyami hadihajója. Fegyverei elnémultak, ma már kizárólag békés célokat szolgál, jelentősége több szempontból mégis kiemelkedő.

Utolsó hetéhez érkezett az Optikai illúziók – Fedezzük fel az agy és a szem titkait! címmel megrendezett látványos interaktív kiállítás a káprázatok, tévedések és megtévesztések, azaz az optikai illúziók világából kínál ízelítőt.

Budapesten tartották harmadik nemzetközi tanácskozásukat a deutérium-csökkentés hatásával foglalkozó kutatók. Első hallásra ez valami nem túl izgalmas, jelentéktelen tudományterület apró hírének látszik, ám nagyot téved, aki így gondolja. A kutatások sikere emberek tízezreinek életét mentheti vagy hosszabbíthatja meg – a nem is nagyon távoli jövőben!

könyv

Szakkönyv ugyan, de akár tankönyv is lehetne a kötet, amit a napokban mutattak be a Hadtörténeti Intézet és Múzeumban. Ennyire részletes, alapos feldolgozás eddig még nem jelent meg Magyarország szerepéről az I. Világháborúban. Eloszlat sok félreértést, cáfol tévhiteket.

Katonák gyakrabban, hadtörténészek ritkán írnak memoárt. Hogy a hadtörténész katona is legyen és már katonaként részletes, alapos feljegyzéseket készítsen – ráadásul mind fenn is maradjon érintetlenül – nos, ez még sokkal ritkább. Esetünkben erről van szó.

Bizonyára sokan vannak, akik ennek a felszólításnak gyakran tesznek eleget és még többen, akik ugyan gyakran tennének, de nincs rá mindig módjuk. Ez utóbbi csoport létszámának növekedéséhez most egy új könyv is hozzájárul.

koncert, fesztivál

A pünkösdi Alfa Fesztivál május 22-én, nevéhez hűen nyitja meg a fesztiválszezont. A különleges rendezvény 2015-ben rendkívül kedvező belépti díjjal hívja a bulizni vágyókat, hiszen a fesztivál teljes programja INGYENES lesz. A Bázis idén is a várpalotai Cseri Parkerdő, a színes zenei felhozatalnak köszönhetően az Alfán egy nagy baráti társasággá olvad majd össze a pop, rock, punk és a rap rajongói tábor.

A tavasz egyik legjobban várt elektronikus zenei rendezvénye kétségkívül Fritz Kalkbrenner budapesti dupla fellépése április 16-án és 17-én az Akvárium Klubban!

Budapestre jön a generációk zenei ízlését meghatározó Thievery Corporation alapítótagja, Rob Garza! A nu-disco pioneer Budapest egyik legizgalmasabb zenei - kulturális eseménye, a Petőfi Rádió BACKSTAGE vendégeként lép fel február 12-én, csütörtökön az Akvárium Klubban.

Blog ajánló
Egy nap a városban A leghedonistább palacsintám evör - Sziget vendéglő
A hosszú hétvége előtt egy kis vidéki kiruccanást ajánlunk nektek, ezúttal Gödöllő felé mutatunnk egy helyet. Gödöllő ugye eleve jó célpont, ott van a Grassalkovich-kastély, meg a Máriabesnyői kegyhely hogy mást ne mondjak. Ha pedig továbbmegyünk hat kilométert, lehet lovagolni a domonyvölgyi lovardákban, vagy fürdeni a völgyben található tóban. Szigorúan ebben a sorrendben. Mondjuk kinéztem az ablakon, ezen a hétvégén még ne fürödjetek. Gödöllőn viszont van egy Karcsikám-stílusú étterem, becsületes, nagy adagokkal operáló konyhával, semmit ki nem spóroló mentalitással. Egyébként szörnyű helyen van, a főút mellett, úgyhogy a terasz elég zajos, odabent meg olajszag van, de hát semmi sem tökéletes. Ennek ellenére mindig rengeteg autó áll előtte az út két oldalán, ami szintén a jó helyek ismérve vidéken. Négy órakor is alig lehet parkolni itt, pedig akkor emberfia nem eszik általában semmit. Viszont. Van óriáspalacsintájuk. Azt minden hedonista cukorimádónak ki kell próbálni. Nem kifinomult, nem elegáns. Nem kell figyelni a belga csoki és a bronte-i pisztácia találkozására, mert ilyen nincs, nincs szférák zenéje, nincs évtizedekig faragott tökéletesség. Tudjátok, mi van helyette? Töltelék, rengeteg töltelék, karamell, csokoládé, mogyoró, kókusz, tejszínhab, gyümölcsszósz, meg amit éppen kérsz. A fantázianevek ismert édességekre utalnak, de ettől nem kell megijedni: sem egészségesebb, sem egészségtelenebb nem lesz a palacsinta, ha épp Snickernek nevezik, ha egyszer tele van karamellel, csokival és mogyoróval. Ugyanez igaz a túró rudisra is: túrókrém, mogyorókrém, csokiöntet, diabétusz. [...] Bővebben!
Egy nap a városban Karcsikám, már megint a Rosensteinbe?
Amikor a Karcsikám-sorozat elindult, pont az olyan helyek megtalálása volt a cél, mint a Rosenstein. Mára már intézménnyé vált éttermek, amik átvészelték a gasztroforradalmat, és noha a konyhájuk hagyományos értékeket képvisel, mégis tele vannak vendégekkel. Ezeket a helyeket vettük célba, és továbbra is arra a kérdésre keressük a választ, hogy miként lehetnek tele? Mit szeretnek azok, akik ide járnak? A helyzet az, hogy még soha nem voltam ilyen távol a megoldástól, mint a Rosenstein esetében. Mert tényleg, Karcsikám-faktorokban elég erős a hely, de egyikben sem kiemelkedő. Vegyük csak sorra. Adott egy ilyen név, mint Rosenstein. Rosenstein Tibor. kép forrása A 80-as években az Akácfa utcai Kispipa vendéglő kialakításában vett részt, innen 10 év után megalapította saját éttermét. Egy olyan figura, aki ha megjelenik az éttermében, mindenki rá néz. Véletlenül sem tévesztenéd össze a pincérekkel, a tartása, az arckifejezése, a közvetlensége mind ordít: én vagyok a tulajdonos, remélem mindennel elégedett voltál. Adott a Rosenstein étterem is, ami nem egyből lett egy nagy és sikeres vállalkozás. Tégláról téglára, fokozatosan növekedtek, ami szimpatikus mindenki szemében. Először egy kifőzde, aztán megvettek egy földszinti lakást, és néhány asztallal megnyitottak. Aztán még egy lakás, és még egy. Ma a Rosenstein lebontott falak és szobányi termek labirintusa, és jól áll neki. Nem beszélve arról, hogy ez a lassú gyarapodás mennyire emberi léptékűvé teszi a helyet. Adott egy filozófia: "az étterem nemcsak lakomahely, hanem a lélek és a szellem feltöltődési helye is egyben. Ezért egy vendéglátóhelynek a békesség szigetének is kell lennie." - mondja Rosenstein Tibor. Ez pedig megvalósul itt, ez elvitathatatlan, a régi polgári étterem hangulat, a pincérek és a közönség ünnepélyes lazasága tipikus törzshelyet varázsol az étteremből. És ezzel meg is lehetne a válasz a miértre. Egyszerűen ahová jó elmenni a családdal, oda sokszor járnak az emberek. De valahogy úgy érzem, hogy ez kevés. Ez önmagában nem lehet a megoldás. Mert a konyha ugyan jobb, mint az átlagos, de olyan nagyon sokkal azért nem. Az étlap annyira változatos, amennyire egy ilyen - optimális - méretű menü esetében ez fizikailag lehetséges. A szárnyasok sült libacombbal indítanak, de gyorsan átcsapnak a libamájszeletek különféle elkészítési módjaiba. Van borjúbécsi, de ugyanilyen természetességgel van odavetve az őzszelet, vadnyúlcomb vagy szarvasfilé is. A 2000-3000 forintos tételektől egészen a 12.500-as angol bélszínig tart az árban is csapongó étlap, amin itt-ott szalontüdőt, kakastöke pörköltet vagy borjúlábat is találunk. Kulináris kakofónia. Kóstoltuk a lecsót. Tökéletesen hozza az egyszerű, otthoni ízeket, ha valaki ezeket keresi egy étteremben, ebben az ételben tuti megtalálja. De ez igaz a többi fogásra is. A borjúbécsire, aminek a panírja jó, a hozzá adott öt darab kis burgonyakísérő jó, a citrom jó, a petrezselyem jó. Mi mást lehetne tenni ebben a műfajban, teszi fel a kérdést a séf, és igaza is van. A sült libacomb párolt káposztával szintén egy klasszikus, a madár kicsit száraz lett, és nem ugrottam ki a bőrömből az ízkavalkádra, amit okozott a számban. A pontyhalászlé friss halból készült, a leve pont annyira sűrű, hogy már épp ne legyen híg, de bőségesen ellátták a tányért filével. Egy kissé íztelen filével, de azért tele van. Vega szekciónak a szokásos lehetőség: rántott camembert salátával.Az adag itt sem volt óriási, a hölgy éhesen maradt. Desszertre lehetett kérni madártejet - pont mint ahogy édesanyánk készíti -, valamint Rosenstein pálcikás jégkrémet. Ez így fest: Belül izmos mangós jégrém, kívül elég jó csokoládé. páncélja elég vastag, ezáltal sajnos a csoki a hideg miatt rágósabb masszává áll össze a szájban. De a házi jégrémeknél ez mindig elő szokott fordulni otthon. Ez meg ugye már annyira otthon van, hogy jobban nem is lehetne. Egyébként nagyon szép a tálalás, remek ízek, és az 1800 forintos ár mutatja, hogy mennyit dolgoztak rajta. Meg kell fizetni a vért-verejtéket. A vacsora minden egyes alkatrésze boldogan rántotta magára az átlagos jelzőt. A konyhán becsülettel dolgoztak, kimaxolva a házias ízek fogalmát, sem túl keveset, sem túl sokat nem költve az alapanyagokra. Mégis, tapasztalatom szerint a Karcsikám-helyek között ez az eredmény már kiemelkedő, hiszen ennél kisebb ügyességgel és kedvvel szoktak Budapesten a műfajban alkotni. A háznak nincs saját söre, bora, ház boraként Kovács Nimród palackjait kínálják. Az italok egyébként nem olcsóak, a sörök már 0,33-as kivitelben is bőven elhagyják az 500 forintos szintet. Van viszont Rosenstein szilvapálinka, 900 forintos áron: a "pult alól előkapott házipálesz" hangulata tehát megvan, még ha itt tökéletesen NAV-kompatibilisen, a menün is szerepeltetik ezt a lehetőséget. Természetesen van élőzene, ottjártunkkor egy tangoharmonikás járt fel-alá. Egy ilyen zenész megjelenése tapasztalataim szerint kiélezi az emberek fülét: az egyre hangosodó zene hallatán meredten partnerükre vagy a tányérjukra néznek, nehogy egy figyelő tekintettől a zenész felbátorodjon, és elkezdje elhúzni a nótájukat, megakadályozni a további kedélyes magánbeszélgetéseket. A pincérek kifogástalanul látják el a munkájukat. Egy cérna nem lóg ki a ruhájuk varrásából, a stílusuk tökéletesen passzol az étterem filozófiájához. A Rosenstein töretlen sikerét mindenesetre nagyon nehéz megmagyarázni. A konyha az átlagosnál valamivel jobb, az adagok átlagosak vagy az alattiak. Az árak az átlagostól egészen az alsó csúcskategóriáig érnek. Mindenesetre az étterem a Karcsikám-sorozat gyöngyszeme: a régi, polgári hangulat, az eseményszámba menő étterembejárás, a törzshely-érzés mind olyan értékek, amik sokakat vonzanak. Olyanokat, akiket a laza bisztrósodás, kísérleti konyha vagy az ismeretlen vidékek gasztronómiájának felfedezése nem annyira vonz. Inkább ünnepként elmennek a Rosensteinbe, ahol segítenek megélni ezt az ünnepet, és a végén sem a környezet, sem a számla végösszege nem okoz disszonanciát. RosensteinCím: 1087 Budapest, Mosonyi utca 3. Nyitva: hétfő - szombat: 12:00 - 23:00 Megszokott ízek 5/5Minőség 3/5Ár 2/5Adag 4/5Úri pincérek 5/5Otthonosság 5/5Extrák, specialitások, hungarikum! 3/5Ház bora, söre, pálinkája 3/5 A sorozat alapötletét itt olvashatjátok. A pontozási rendszerről itt írtam bővebben. A hely értékelése: 75%A titok: a polgári hangulatú, ünnepélyes étterembejárás, olyan helyre, ahol várnak.
Egek Ura Óriásgépre vált az Emirates
December elsejétől Boeing 777-300-as repülőgépekre cseréli a jelenleg használt Airbus A330-asokat az Emirates a Budapest és Dubai között közlekedő járatokon, ezzel pedig irányonként csaknem száz férőhellyel növeli a kapacitását – jelentette be Horváth Gábor, az Emirates légitársaság magyarországi képviselet-vezetője. Ez az egyik legnagyobb kapacitású repülőgép, s ilyennel még soha nem közlekedett légitársaság a ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. A gépcsere nem lesz hatással a jegyárakra – szögezte le a légitársaság képviselője. A piac logikája szerint, mivel nő a kapacitás így a verseny, a kedvező jegyárak stabilizálódhatnak. Az új típussal üzemeltetett járatokon 12 first, 42 business és 310 turista osztályú hely van, így hetente több, mint ötezren utazhatnak a két város között a légitársaság járatain. Ez egyébként azt is jelenti, hogy a korábbi bejelentésekkel ellentétben júniustól nem vezetik be a budapesti útvonalon az első osztályt, az a nagyobb gép beállításával indul el. E döntés oka elsősorban az, hogy nem kívánják csökkenteni a turistaosztályon elérhető helyeket, a három osztállyal felszerelt Airbus A330-asok beállítása pedig ezzel járna. A tavaly októberben indult járat foglaltsága jelenleg nyolcvan százalék körül mozog, amely megfelel egy bejáratott járat eredményének. Ezen belül egyensúlyban van a bejövő forgalom és a kimenő forgalom – mondta el Horváth Gábor. - Látjuk a lehetőségeket, és biztosak vagyunk abban, hogy a nagyobb géppel is meg tudjuk tölteni a járatokat – mondta Thierry Aucoc, az Emirates európai és oroszországi kereskedelmi működésért felelős alelnöke. Hogy a budapesti járat milyen üzleti eredménnyel működik, arra a vezető nem kívánt válaszolni, mindössze annyit mondott, hogy a cég nyeresége publikus, s a magyar járat töltöttsége megfelel a légitársaság átlagának. Hozzátette: a géptípus váltás megduplázza, s irányonként húsz tonnára növeli az árufuvarozási kapacitást Budapest és Dubai között. A cargo-telítettség egyébként ugyanúgy nyolcvan százalék körül alakul, mint az utastöltöttség. Horváth Gábor idézte a szállodaszövetség egyik felmérését, miszerint az első negyedévben 5,7 százalékkal több vendéget fogadtak a budapesti szállodák, s azokból az országokból, ahonnan az Emirates utasai jönnek, húsz százalékos a növekedés. Az új Boeing 777-es gépen ággyá alakítható business class ülések várják az üzleti utazókat, a turista osztályon 750 szórakoztató csatorna közül választhatnak az utasok. Dubaj éves turistaforgalma 12 millió, összehasonlításképpen, Párizsban 15,8 milliós a forgalom. A város célja, hogy a közeljövőben húszmillióra növelje ezt, ennek érdekében óriási beruházásokat hajtanak végre a szálloda- és a turisztikai iparban.  
Egek Ura Új formában a Wizz Air
Tegnap a sajtóval és a barátaival ünnepelte 11. születésnapját és az új arculatának a bevezetését a Wizz Air. Annyit posztoltam mostanában a Wizz-ről, hogy szinte elárasztotta a blog címoldalát, de csak azért nem mondom, hogy egy ideig ez lesz az utolsó, mert tudom, hogy még mostanában készülnek valamire és nem lövöm le a poént. Tekintve viszont, hogy az ünnepi alkalom ezúttal egy levegőben rendezett sajtótájékoztató és divatbemutató is volt egyben, pár kulisszatitokkal megpróbálom összefoglalni, mi történt. Elvégre, ritkán kap az ember jó minőségű ételt egy Wizz Air gép fedélzetén, méghozzá ingyen. Ilyet. (A posztot érdemes továbbolvasni, mert kiderül az is, milyen vicces volt az egyet fizetsz kettőt kapsz jegyakció.) Érdemes talán ott kezdeni, hogy tavaly Katowicében egy hatalmas partyval ünnepelték a tizedik szülinapot (pontosabban az első járat felszállásának tizedik évfordulóját), de akkor még nem volt kész a story. Úgy értem, a menedzsmentben akkor még senki nem tudott igazán felszabadult lenni, mert bár jól ment a szekér, tudták, hogy komoly feladatok tornyosulnak előttük. Azóta sikeresen vették a londoni tőzsdei bevezetést, az árfolyam jó, az olajár alacsony, szóval, a tegnapi napot egy elégedett, felszabadult, pozitív légkör övezte. Pedig az egész napot csaknem meghiúsította egy hangárajtó. A Lufthansa Technik hangárjában pihen az új festésű, 2009-ben gyártott Airbus A320-as, ahonnan dobpergés kíséretében húzta elő egy push back kocsi, ám a műsor közben a hangárajtó beragadt. Mivel flex hirtelenjében senkinél nem volt, csak abban bízhattunk, hogy az LHT szakemberei elhárítják a hibát, ami szűk tíz perc eltetltével sikerült is, az új festésű gép tehát kigurult, az ünneplő tömeg pedig elindult Varsóba, a fedélzeten pedig elfogyasztottak két finom szendvicset: A lengyel fővárosban felszállt egy nemzetközi sajtóscsapat, majd sajtótájékoztató kezdődött, amely inkább volt nosztalgikus, mint informatív, hiszen a festést már ismertük, köszönhetően a toulouse-i spottereknek, az egyik legérdekesebb dologról, a prémium tarifáról pedig ugye megelőző nap közleményt adott ki a cég. Szóval, megtudtuk, hogy a weblap gazdagodni fog hamarosan egy már régóta hiányzó funkcióval, a low fare finder-rel, ahol nem azt lehet keresni, hogy adott napon adott helyre mennyiért lehet repülni, hanem, hogy adott időszakban hová lehet a legjobb áron eljutni. Kiderült, hogy lesz mobil site, s hogy idén még érkeznek az Airbus A321-esek, egyelőre nem beszéltek arról, milyen útvonalakon állnak majd szolgálatba, az viszont kiderült, hogy a gépek belső tere is megújul az vizuális megjelenés jegyében. A brand megújítását Váradi József vezérigzagató azzal indokolta, hogy 14 éve, amikor még a „repülés mindenkié” szlogen jegyében a régióban is azt kellett megmutatni, hogy az ilyen utazás nem a leggazdagabbak kiváltsága, ezekkel a színekkel fel kellett, hogy hívják magukra a figyelmet, tehát a rózsaszín-magenta összeállítás átgondolt dolog volt. Most viszont egy fiatalos, dinamikus arculatot kellett sugallni. Nyilván ez is kellően átgondolt volt, ezen a ponton nem is mennék a repülőgép külsejének részletes elemzésébe, mert nem a szakmám, nekem tetszik, de mivel ízlés dolga, lehet velem vitatkozni. A helyzet az, hogy ennyi volt az infó. Varsóból tettünk egy nagy kört, megkerültük a csehországo Ostravát, közben pár karikát rajzoltunk dél-Lengyelországban, a fedélzeten pedig a Wizz igen csinos utaskísérőinek közreműködésével divatbemutató keretében mutatták be az új uniformist. Ha valaki a jövőben nem venné észre a változást, azt meg kell nyugtassam, ne magában keresse a bajt. Ne keressen bajt. A formaruhán ugyanis nagyon finom változtatásokat hajtottak végre, melyek közül a legszembetűnőbb, hogy feltűnik benne az a kék szín, ami a gépek új festésében is új. Apropó, gépek. A teljes dizájnváltás pár tízmillió euróba kerül, de mivel csak a festés miatt nem veszik ki a repülőket a forgalomból, ez hét évre elnyúlik majd. Az újak már új arculattal érkeznek, a régiak pedig a nagykarbantartások alkalmával nyerhetik el új külsejüket. A Wizz Air ma egy sikeres vállalat: 59 géppel 380 útvonalat repülnek, 38 országban, árbevétele durván másfél milliárd dollár. Lehet őket nem szeretni és isteníteni is, ebben az érzelmi ügyben én nem orientálok senkit, hacsakaz nem számít annak, hogy szerintem a legjobb járat a legolcsóbb és közvetlen járat. Esetleg ne induljon reggel hatkor, de más igényem nincs. Az viszont szembetűnő, hogy ennél a cégnéél a dolgozók nagy része nagyon azonosul a márkával, szereti a cégét és büszke a fejlődésére. Ennek pedig bizonyára komoly szerepe van az elért eredményekben. Ja, a legfontosabb: tegnap egyet fizet kettőt kap akciót hirdetett a cég. Reggel még nagyon jó árakat láttam, egyik olvasónk örömmel újságolta, hogy két főre 42 ezerért vett Dubajba jegyet, retúrt. (Köszönjük a jelzést, örülök, hogy megcsípted...) Este viszont már olyan árakba botlottam, amire innom kellett egy bort. Azért összehasonlítottam a ma reggeliekkel is. Hááát, bizonyára az árazó rendszer szoftveres logikájával meg lehet magyarázni a dolgot, de azért ez nem az a fajta ajándék, amit magamnak elképzelek. Itt vannak a képek, milyen volt az ár tegnap egy adott dátumra és milyen ma.
Partnereink


Keress bennünket a Facebookon!