2019. november 22. péntek, Cecília napja
Szebbek, jobbak, nagyobbak
Révay András
2019.10.30 22:52
A Royal Caribbean International társaság az 1969-es bevezetése óta folyamatosan a tengerhajózás élvonalába tartozó kínálattal szolgálja az utazóközönséget. Működésének ötvenedik évfordulója alkalmával magyarországi képviselője, a Tengerjáró Kft. látványos katalógus bemutatón ismertette a 2020-ban várható újdonságokat.

 Egy cég működésének minőségéről legjobban a számok beszélnek – mondta Romhányi Péter sales manager, és ezt az állítását azonnal igazolta is. Az ő szervezésükben 2017-ben kétezren, 2018-ban már 2200-an mentek a Royal flottájával hajókázni, az idén az utasok száma várhatóan eléri a 2500-at is. Az egyéni utasok mellett a csoportok száma is nőtt, míg 2017-ben még csak 4-5 csoport jelentkezett, ebben az évben már eddig tíznél tartanak. Az utazók vállalkozó kedvét – mint korábban – most is növeli majd a Black Friday. Lehetőség van arra is, ha az utas egy bizonyos, általa kiválasztott hajón, előre meghatározott időpontban, neki kedves kabintípusban szeretne utazni, akkor a kérését teljesítsék. Jövőre a figyelem középpontjába a számos elismeréssel kitüntetett hajó, az Allure of the Seas kerül majd. Frissen felújítva, számtalan újdonsággal a fedélzetén kezdi meg földközi-tengeri szolgálatát. Az Európa vizeit járó legnagyobb hajó útjain nemcsak a part menti városokat lehet felfedezni, de a hét különleges fedélzeten kínált családi kalandokat is. A kicsiknek színes csúszdák, szökőkutak, billenő vödrökből aláhulló vízesés nyújt élményt. A felnőttek három emelet magas, kanyargó, forgó csúszdákon versenyezhetnek és utána a Bionic bárban a két robot csapos által kevert koktélokkal koccinthatnak a győztessel. Mivel a hajó iránt az érdeklődés bizonyosan óriási lesz, érdemes a foglalást minél előbb megejteni!

Bármennyire is hihetetlen, a Royal Caribbean-nek még egy saját szigete is van. Nem is akárhol – a Bahamákon, kizárólag a társaság utasai számára! Ez a privát sziget egészen új oldalát mutatja annak, hogy mi fér bele egy napba. A program, a „Perfect Day at Cococay” nem ígér kevesebbet annál, minthogy bármekkora is legyen valakinek a kalandvágya, itt biztosan megtalálja a merészségének megfelelő izgalmakat – mondjuk a Thrill víziparkban vagy a 120 méter magasra emelkedő hőlégballonban, mely egyben a Bahamák legmagasabb pontja is. Itt van Észak-Amerika legmagasabb vízi csúszdája és a Karib-szigetek legnagyobb hullámmedencéje. A Skipper’s Grill, a Chill Grill és a Snack Shacks ingyenes étkezést kínál és persze italokban sincs hiány. Valójában ez az egész sziget a személyre szabott élményekről szól.

) Ciscutti-Budai Csilla értékesítési vezető a Tengerjáró Kft. által képviselt flottákról, a hajók szolgáltatásairól, különlegességekről és az útvonalakról szólva elmondta: három flotta – a Royal Caribbean International, a Celebrity Cruises és az Azamara – útjait kínálják. A három társaság sokban különbözik, de az jó is, mert így mindenki megtalálhatja a leginkább hozzá illő szolgáltatást. A három közül a legnagyobb, a fél évszázados Royal hatvan országban van jelen. Útjait családoknak ajánlják és azoknak, akik kicsit mozgalmasabb nyaralást kedvelik. Ennek a társaságnak vannak a világon a legnagyobb hajói – és ez a következő években még így fog maradni. Az újításokban mindig is úttörő volt. Az ő hajóin jelent meg először mászófal, kosárlabdapálya, szörf szimulátor, körhinta és vízi színház. Most valószínűleg a spa kabinok jelentenek majd nagy vonzerőt különleges szolgáltatásukkal. A Royal flottájából 2018 és 2021 között tíz hajót újít fel, s két új hajóval is gazdagodik: 2020 őszén bocsátja útjára az Odyssey of the Seast, amely Miamiból teljesít szolgálatot, valamit 2021-ben a Wonder of the Seast. Az évtized végére egy teljesen új hajóosztályt is szolgálatba állítanak. Az Icon Class hajók építésénél rendkívül nagy figyelmet fordítanak a környezet védelmére. Cseppfolyósított földgázzal, üzemanyagcellás technológiával fognak működni.

 Ha ezekre a hajótársaságokra szállodaként tekintünk, akkor a Royal a 4 csillagos vagy mondjuk 4 * + lehet, a Celebrity Cruises viszont már az ötcsillagos kategóriába tartozik. A besorolás egyik mutatója a személyzet : utas arány. A Royalnál ez 1:3, míg a Celebritynél már egy a kettőhöz! A társaság honlapján 46 különböző útvonalat kínál, hét kontinens több mint háromszáz pontjára. Legújabb hajóosztályuk, a 2020 áprilisára várható EDGE megjelenésével letisztult, modern, új stílusra váltottak. Szakítva a hagyományos gondolkodással egészen új tereket hoztak létre, mint például az Infinite Veranda kabinok, ahol a kültéri erkély és a beltér egyetlen gombnyomásra eggyé válik. Ilyen sehol máshol nem található. Másik, ugyancsak világelső újításuk a Magic Carpet, egy teniszpálya méretű, konzolos, lebegő terasz a hajó oldalán, ami – elhelyezkedésétől függően – más és más rendeltetésűvé változik, a tengerszinttől a legfelső szintig.

 Eredetileg a kishajóba való átszállásra találták ki, de most akár egy étterem meghosszabbítása, máshol bár, a 16. szinten pedig különleges vacsorahelyszín, a „Dinner on he Edge” is lehet, ahol a vacsorához már zene és egy show is járul. A hajón tetőkert is van és egy háromszintes, üvegfalakkal körbezárt tér, aminek az egyik oldalát növények borítják. Ezen a hajón nem csak kabinok, lakosztályok is vannak. A kétszintes Edge Villákban saját csobbanó medencével, míg a két Iconic lakosztály hatalmas, nyitott, belső terasszal, két-két hálószobával, ugyanannyi fürdőszobával várja vendégeit a hajó tetején, a kapitányi híd fölött. A hajó színháza is más, mint máshol. Nincs klasszikus színpad, a nézőtér körülöleli a játékteret, a háttérben pedig kivetítőre kerül a díszlet. Bár a Celebrity nem kifejezetten a gyerekes családoknak való, de azért 3-tól egészen 17 éves korig ők is megtalálják a szórakozásukat.

 Az Azamara hajói - a Pursuit, a Quest és a Journey - ugyancsak egy másik kategóriát képviselnek. Szintén ötcsillagos, de inkább a családiasabb hangulatú butikhotelekhez hasonlíthatók. Hétszáz utas kiszolgálását négyszáz főnyi személyzet végzi, itt már nagyon odafigyelnek a vendégre. A visszatérő utasokat név szerint ismerik. Eltérően a többi hajóstársaságtól, út közben a szolgáltatás all inclusive, tehát az árban már benne van a borravaló, a megszokott alkoholos és egyéb italok is. Útjaik jellegzetessége, hogy három hajójuk nagyon sokat áll a kikötőkben, gyakran az éjszakát is ott töltik így a városok megismerésére is lehetőség nyílik, sőt – ami máshol szintén nem található - kínálnak 2-10 éjszakás, szárazföldi programokat is a hajóút előtt vagy után, több mint negyven országban. Ezek során az utasok szárazföldi közlekedéséről, szállodáikról is gondoskodnak, az Azamara ötcsillagos szintjén.

 Általában a hosszabb utakat kínálják, ara is lehetőség van, hogy két-háromhetes láncra fűzzünk több hajóutat. Jövő évtől már elérhető lesz velük Madagaszkár, Hawaii, Francia Polinézia, Dél-Afrika, Tanzánia vagy Nyugat-Afrika partvidéke. A Szilvesztert pedig Brazíliában a Copacabana-n, Ausztráliában, Sydneyben, illetve Dél-Afrikában, Fokvárosban lehet tölteni. A 2020-as ajánlatukban 86 út szerepel hét kontinens 71 országába, melynek során 273 kikötőt keresnek fel. Októberben mindhárom hajójuk eljön Európába, Koperben fognak találkozni. Lesz egy olyan, 42 éjszakás – összekapcsolható – hajóút, melynek során mindhármat ki lehet próbálni, eljutni velük a mediterrán térségtől Észak-Európáig. A balkonos kabin kategórián belül ők is bevezetnek egy új, „Veranda +” megjelölésű kabint. A hajó magasabb szintjein lesznek és ajándék vacsora, valamint különleges szolgáltatások is járnak majd hozzájuk.

Kapcsolódó témák
Blog ajánló
Városlátogatások Kefalonia
Kefalonia, az érintetlen természet csodájaKefalonia a Jón tenger legnagyobb szigete, melyet már Homérosz is megemlített az Iliászban. A zöldellő hegyekkel és dombokkal tarkított sziget az elmúlt évszázadokban volt török, velencei, angol, francia uralom alatt, majd 1864-ben csatlakozott Görögországhoz.Szinte minden turisztikai tájékoztató hangsúlyozza, hogy itt forgatták Louis de Bernières angol író regényéből készült, „Corelli kapitány mandolinja” című filmet Nicolas Cage és Penelope Cruz főszereplésével. A forgatási helyszínek Sami város kikötője valamint Komitata falu voltak. A fővárosban látható egy katona szobor, melyet előszeretettel fényképeznek a látogatók, de az nem a híres kapitányt ábrázolja.Kefalonia a csend a béke szigete, még nem árasztották el a turisták, ezért kiválóan alkalmas pihenésre, kikapcsolódásra. A sziget természeti látványosságai a Kathavothres víznyelő a káprázatos Melissani tavasbarlang és a Drogarati cseppkőbarlang is részei a sziget természeti kincseinek.Argostoli:Argostoli, a főváros trópusi hangulatú pálmafákkal övezett főutcáján egymást érik az éttermek, kávézók és ajándékboltok. Itt található a sziget legnagyobb kikötője, mely óceánjáró hajókat is képes fogadni.A kikötő fekete és fehér gyöngykavicsokkal kirakott parti sétánya minden napszakban gyönyörű. A halászok itt kínálják frissen fogott zsákmányukat eladásra.Sétáljunk vagy kis-vonatozzunk a fővárosban:Nézzünk meg egy videót a városról és hallgassuk meg a kikötőből elhajózó óriáshajó búcsúdalát.https://www.youtube.com/watch?v=AoS3lDAToYIhttps://www.youtube.com/watch?v=VQ_jiVA4HR8                                                                                                              By vinpet
Egy nap a városban Könyvek Budapestről: Bolla Zoltán végigjárta Újlipótvárost, megírta a Bibliáját
Bolla Zoltán egészen máshogy ír könyvet Újlipótvárosról, mint ahogy mondjuk én állnék neki. Korábban a blogon bemutatott, Magyar Art Deco Építészet I. és II. kötete kapcsán is megjegyeztük: nem építész, nem gyakorlott író, és nem is volt kimondottan szakértője a témának. Elkezd fotózni, utánajár a dolgoknak, és a végére egy könyv születik. De Zoltán nem CSAK ÚGY fényképez, és nem CSAK ÚGY jár utána a témáknak. Maximalista, és ha elkezdi, akkor végigtolja: minden kapcsolódó épületet felkeres, minden elérhető információt begyűjt, majd ezeket rendszerezve elénk tárja. Nem híve a “best of” pillanatoknak, sztoriknak. A mindenre hajt. Ezért amikor megjelent Újlipótváros építészete 1861-1945 című kötete, azonnal lehetett sejteni, hogy alapos munkát végzett ismét. És tényleg: végigjárta a városrészt, és végigfotózott minden házat. Nem akármikor: minden utcába akkor ment, amikor besütött a Nap, hogy a legjobb arcát kaphassa le. Ha egy épület túl nagy volt, az utca meg túl szűk - gyakorlatilag egy Újlipótváros egyik definíciója -, akkor több széles látószögű fotóból rakta össze az egyet. Soha nem láttam még így ezeket a házakat, perspektivikus torzulás nélkül. A könyv egy Bevezetővel indít: Zoltán ugyanis végigböngészte a korabeli újságokat, több évtizednyi digitalizált papíron keresett meg minden utalást a városrészre, és 1890-től 1957-ig válogatott néhány cikkrészletet. Ez két oldal a könyvből, sejthetjük, micsoda munka van a 310 oldalban. Egy 38 oldalas történelmi áttekintés következik, a rómaiaktól máig. Annyira nagy sűrűségű a leírás, hogy képes megemlíteni minden fontos eseményt nemcsak Újlipótváros, de Budapest történetével kapcsolatban is. Az 52. oldalon a színes térkép is egy kincs: a mai háztömböket kiszínezte Zoltán, aszerint, hogy melyik milyen építészeti stílusban épült. Ezen a térképen látszik, micsoda változatosság van itt: historizmus, szecesszió, art deco, modern. Külön jelöli az elpusztult épületeket is, a könyvben ezekről is keresett képet. A könyvhöz felhasznált irodalom: három oldal. Maga a könyv központi magja az ezt követő invertárium. Vagyis a szerző számba vette az épületeket, lefotózta, bement a lépcsőházakba, és ha értékes kincsekre talált, azokat a fotókat is betette a könyvbe. Minden épülethez küölön adatlap jár, amin a ház adatai, építtetője, építésének részletei, és egyéb megjegyzések állnak, itt a különleges történelmi információk is helyet kaptak. De a könyben találunk táblázatot arról, melyik évben hány épületet húztak fel, vagy hogy a mai Pozsonyi út egyes házszámainál milyen tulajdonosokat jegyeztek be az idők folyamán. Hagyja, hogy mi magunk elemezzük ki az adathalmazokat. Egyetlen hiányosság, hogy az invertárium jelleg miatt a fotók - a könyv nagy alakja ellenére - viszonylag aprók, a lépcsőház fotók nem élvezhetőek, ezért a blogon nemsokára sorban publikáljuk a legjobbakat - nagyban. Ez tehát nem csak egy könyv Újlipótvárosról. Egyszerűen megkerülhetetlen azoknak, akik érdeklődnek a városrész iránt, mert biztosak lehetünk benne, hogy Zoltán figyelmét nem kerülte el semmi. Ha egy épület érdekel minket, ez az első könyv, amit kinyitunk, és utána lehet specializált, színesebb, érdekfeszítőbb leírások után kutatni, más szerzőknél. Ezért lehet azt mondani: alapmű. Egyébk könyvek Budapestről itt.
Egy nap a városban Házmesterek helyett éljenek a Közösségi Mesterek!
Ez a poszt két darab papírfecniről fog szólni, ennek ellenére ezt a két fecnit egy olyan bevezetővel fogom felvezetni, hogy azt gondolnátok, sokkal többről lesz végül szó. Nem lesz. Két fecni, amit az egyik lépcsőházban találtam, ahol a múlt héten jártam. Semmi több. De a papíron olvasott szövegek eszembe juttatták ezt a szót: házmester. A házmester szónak lett egy kellemetlen, büdös, sárgultbajszos csengése, és erről nyilván tehetnek a besavanyodott bácsik és nénik, akik ezzel a kitüntetéssel a zsebükben kiélvezték, hogy gyerekként beszélhetnek a lakókkal, függetlenül a köztük lévő nembeli, korbeli és taníttatásbeli különbségektől. Házmesternek lenni egyet jelentett a frusztráció kiélésével, azok részéről, akik mások vegzálásának lehetőségénél nagyobb kitüntetést életükben nem kaphattak volna. Aztán jöttek a közös képviselők, akik mindent tudtak, amit a házmesterek, kivéve hogy A. nem voltak elérhetőek a házban, és B. leszarták a csip-csup ügyeket. Sok helyen azonban továbbra is szükség volt egy olyan arcra, aki közel van, és foglalkozik a házzal, együtt él a lakókkal, és pontosan tudja, hogy Mari néni miért állítja azt, ami egyébként nem igaz, és mi benne az igazság, de mi az, ami meg már túlzás, és Mari néni, tessék lehiggadni. A házmestereknek kinőtt egy új generációja, akik szerveznek közös összejöveteleket, és esetleg a közösségre úgy tekintenek, mint lehetőségre. Oké, hogy össze vagyunk zárva - gondolják ők -, de ez nem egy börtön, nem elviselni kell egymást, hiszen mindannyian itt szeretnénk élni, és mindannyian jól szeretnénk élni. Ez közös bennünk. Induljunk ki ebből. És most következzen a két papírfecni. Lássuk: Láthatjuk, hogy a szöveg írója maga is érdeklődik a fizika iránt, sokkal inkább, mint mondjuk a neveléspszichológia vagy a szociálpszichológia iránt. Ennek meggyőző tanúbizonyságát adja: ahelyett, hogy a lakók viselkedését támadná (“anyád nem tanított meg…?”), vagy a szemetelés következményeit taglalná (“ki akar disznóólban élni…?”) rögtön egy váratlan ismeretterjesztéssel indít. Nevel, tanít: képzeljétek, van egy állandó G, nagyjából ugyanannyi, mint a bolygón bárhol. Ezen pedig mindenki elgondolkozik. A neveletlen disznók is, akik simán elsikkadnának a disznóól és a faragatlanság említése felett, mert számukra az ismerős terep. A másik üzenet még jobb. Csak a pozitív dolgokra koncentrál, dicsér, szeret, ölel. Valahol, mélyen, mégis érezzük, hogy ez nem a teljes történet. Érezzük, hogy valahol meg lettek említve a neveletlen disznók is, és ezt a neveletlen disznók is érzik, ahogy olvassák. Szeretnék, hogy őket is megdicsérné valaki, de valahol tisztában vannak azzal is, hogy ez nem ma történt meg. Én éltem olyan házban, ahol a házmester színes kiemelővel húzta ki - önkielégítés jelleggel - a pattogó, kioktató, sértő mondatait, amivel nyilván a neveletlen disznókat akarta megszólítani, ehelyett megszólított vele mindenkit, akik egyébként pedánsan viselkednek. Legyünk inkább ilyenek: szólítsuk meg azokat, akikkel közösséget akarunk vállalni, a többiek meg érezzék annak minden hátrányát, hogy nem e közösség részei. Elég büntetés lesz az, ha egyébként jó a csapat. Házmesterek és közös képviselők helyett - vagy mellett - nevezzünk ki Közösségi Mestereket! Ámen.
Városlátogatások Chania
Chania, Kréta szigetének egykori fővárosaAz egyedülálló hangulatú, történelmi város Kréta északnyugati részén fekszik, 160 km-re a fővárostól, Herakliontól. Az ókori települést még Homérosz is említi Odüsszeusz történetében. A minószi királyság idején a virágzó város neve Kydonia volt, mai elnevezése a bizánci birodalomhoz köthető, eleinte Al Hanim-nak nevezték, majd az arab nevet módosítva, a Hania (Chania) lett a város neve. A település az évezredek során több ízben is gazdát cserélt, a görög, arab, bizánci, velencei és török uralom jellegzetességei ma is fellelhetőek. Az óváros jelentős része a velenceiek által létrehozott kikötő köré épült. A világ egyik legöregebb és legszebb világítótornya. ma a város jelképe. A kikötőt védő hullámtörő végére épült torony, ma már nem navigációs pont, csak történelmi emlék.A varázslatos település sajátos, mediterrán hangulatát, a faborítású ablakok, a tengerparti éttermekkel és kávézókkal díszített sétány, és a gyönyörű aprócska tereken megbúvó templomok teszik teljessé.A Velencei kikötő:A velenceiek által épített ívelt kialakítású kikötő, ma már történelmi és turisztikai látványosság, melynek egyik oldalán a várost védő Firka erőd bástyái magasodnak, míg a másik oldalon a már említett, egy minaret formáját utánzó világítótorony áll.A védett öbölben épült a Velencei hajógyár, melynek 23 műhelyéből napjainkra csak 7 maradt fenn.Panagia Trimartiri (Szűz Mária) templom:A templom a 13. századtól a török megszállásig (17. század) fogadta a hívőket, ekkor a hódítók elűzték a papokat és szappangyárat működtettek az épületben. Később megegyeztek a törökökkel és velencei stílusban újjáépítették.Agora:Chania árubőségtől roskadozó, a marseille-i piac mintájára tervezett, fedett piaca az agora, szintén a város egyik szimbólumává vált. A Hassan Pascha mecset:Az öbölben, a vízpart közelében található a gyönyörű mecset, amelyben most művészeti kiállítások láthatóak. A kikötőben álló mecset és a város több épülete is az oszmán időszak emlékét őrzi, ezek adják Chania keleti varázsát.Fedezzük fel a történelmi város igazi arcát, sétáljunk az óváros zegzugos utcáin és régi, szemet gyönyörködtető velencei épületek, hangulatos kávézók és éttermek bukkannak elénk.Nézzünk meg egy videót:           https://www.youtube.com/watch?v=hotI_cIF08A                                                                   Készítette: vinpet                             
Partnereink


Keress bennünket a Facebookon!