- elérhetőségeink telefon: +36 20 539 6061
e-mail: utazonet@utazonet.hu
A találkozó rendszeres programjához tartozik, hogy a meghívott szakemberek mindig egy új helyszínnel is megismerkedhetnek. Ezúttal az Iberostar Hotel épületében található Borkakas étterem került sorra, mely nem is olyan régtől, március 26. óta fogadja a vendégeket, a szállodától bizonyos fokig függetlenül. A szállóvendégek itt kapják a reggelijüket és az étterem a szoba-szerviz szolgáltatásban is részt vesz. A reggeli kínálatában válogatni lehet a francia, az angol vagy a kontinentális reggelik és különféle tojásételek között. A bárban a nap bármely szakában bőséges a koktélválaszték. Étlapjukon főleg a hagyományos magyar ételek szerepelnek, de ezeket igyekeznek „új köntösben” tálalni.
Az 1996-ban alapított – eredetileg német - PQS cégcsoport ma már teljesen magyar tulajdonban van és a hazai létesítménygazdálkodási piac egyik meghatározó szereplőjévé fejlődött. Közel egymillió négyzetméter terület takarítását, műszaki üzemeltetését látják el és irodaházi, gyári éttermeikben naponta ötvenezer adag étel készül – mondta el a cég képviselője, Kerényi Zsolt. Kifejezetten szállodák, vendéglátóipari létesítmények számára kínálnak hatékony, költségtakarékos megoldásokat a takarításra. Kutatásokat végeztek annak megállapítására, hogy egy szállodát a vendégek mi alapján értékelnek. Kiderült: fontosnak tartják a tisztaságot, a kényelmet, a személyzet szaktudását, udvariasságát, felkészültségét, a komfortot és nem utolsó sorban az árakat. Érdekes tapasztalat volt, hogy a vendégek elég sajátosan értékelik a tisztaság fogalmát. Azt is figyelembe veszik, hogy a szállodai textíliáknak milyen az illata, tapintása, milyen tiszta a dolgozók ruhája. Sokan legelőször a fürdőszobába nyitnak be és ha ott, mondjuk csatornaszagot éreznek, az már diszkomfort érzés okoz, csakúgy, mint amikor a klímaberendezés is valamilyen szagot áraszt. A szállodai tisztaságot tehát összbenyomás alapján értékelik. Így megállapítható volt, hogy a higiénia-érzetnek is van pszichológiája! Sok szállodában a szagokat megpróbálják elfedni valamivel, ám az csak takarja, de nem szünteti meg a kellemetlen szagokat. Az állandó törölgetés helyett a zuhanykabin falát szilíciumoxidos víztaszító bevonattal lehet ellátni, a titánoxid pedig antibakteriális bevonatot képez. Előfordulhat, a WC ülőke tiszta ugyan, a vendég mégis panaszkodik, mert a bőrén pirosodás jelentkezik. Okozhatja ezt az ecet- vagy citromsav tartalmú takarítószer. A tejsav bázisúak használatával az irritáció elkerülhető. Németországban már vannak olyan szállodák, ahol meghatározott időszakonként kötelező a matracokat is fertőtleníteni. A szálloda – étterem – takarítása állandó költséget jelent és előfordulhat, hogy bizonyos feladatokat nem érdemes a saját dolgozókkal elvégeztetni. Nem érdemes olyan, drága gépeket beszerezni, amiket évente csak néhány alkalommal, például nagytakarítások során fognak használni.
Ez utóbbi gondok megoldásában lehet partner a Dániában 1906-ban alakult Nilfisk. Ma már 150 országban vannak jelen, gépeiket a legnagyobb szállodák és áruházláncok használják. Célkitűzésük egyszerű. Elkötelezettek amellett, hogy a világot tisztább hellyé tegyék - hangsúlyozta Szombathelyi Tamás, a Nilfisk értékesítési vezetője. Szerintük a tisztaság a munkahelyeken többet jelent a megjelenésnél, előfeltétele a biztonságnak és az egészséges környezetnek. Akár otthon, akár útközben vagy a munkában a tisztaság hiánya az, amit legelőször észreveszünk. Egy nem tiszta munkahely számos problémához vezethet, a fejfájástól a balesetekig. A Nilfisknél tudják ezt, ezért folyamatos fejlesztéssel igyekeznek megrendelőik segítségére lenni. A munka eredményeként 2014-ben negyvenhat új termékkel jelentek meg a piacon. Legújabb márkájuk a Viper, egy könnyen használható, megfizethető, de mégis robosztus takarítógép.
Fodor Tünde, az Alda Hungary ügyvezető igazgatója viszont egy másik jelszóra büszke: „A legjobbat a legjobbnak!” Ez az ő cégük filozófiája. A szállodai, éttermi tisztasághoz ugyanis a takarításon kívül hozzátartoznak azok a szerek is, amiket a vendég a helyszínen használhat, a fürdőszobákban, mosdókban. Nyolcszázötven fajta termékük van, kozmetikumaik kizárólag nekik készülnek, egyedi csomagolásban és illatvilágban. A minőség rovására nem tesznek engedményt, ennek ellenére ebben a termékcsoportban ők kínálják a legkedvezőbb árakat. Szállodákban előfordulhat, hogy sürgősen pótágyakra van szükség. Ebben is segítséget nyújthatnak. Nem csak eladnak, de kölcsönöznek is pótágyat – akár egy darabot is – és rövidesen már babaágy is rendelhető tőlük.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Karán működő Ludovika-történeti Kutatóműhely, 2020-ban, Zrínyi Miklós születésének 400. évfordulója alkalmából már rendezett egy kiállítást, Zrínyiek a haza szolgálatában címmel. Most az Egyetemen egy újabb kiállítás nyílott, a Kutatóműhely Zrínyi-Újváron folytatott feltárási munkáinak eredményéből. A kiállítás szeptember 20-ig látogatható az Egyetem Hungária körúti Kari Könyvtárának épületében.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar, Határrendészeti Tanszék, valamint az Innovációs és Technológiai Iroda tervezésében – szervezésében, határforgalom-ellenőrzést segítő rendszer tesztelésére került sor Csongrád-Csanád megyében, a magyar – román határszakasz egyik igen forgalmas pontján, a csanádpalotai határátkelőnél. Az eseménynek Magyarországon túlmutató, nemzetközi jelentősége van.
A Március 15. téren található Belvárosi Plébániatemplom rekonstrukciója a templom régészeti feltárását követően 2014 júliusában kezdődött meg és most újabb állomásához érkezett. A munkálatok folyamán elkészült a templom bejárati előtere, a sekrestye, befejeződött az ún. Mátyás oratórium restaurálása, és 2019-2020-ban teljes megújuláson ment keresztül a két barokk torony.
Ne lepődjön meg senki, aki a cím olvastán egy szót sem ért! Bár bizonyára vannak, akik értik, de errefelé nincsenek túl sokan. Pedig egyszerű. A négy szó jelentése: 1 – 2 - 3 – 4 – csakhogy törökül! Az ok pedig, hogy erről szó esik, egy érdekes új tanfolyam, a Budapesti Török Kulturális Intézet, a Yunus Emre Enstitüsü szervezésében.
Van egy szálloda Budapest belvárosában, amelyik egy időben azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy helikopter leszállópálya volt a tetején. Aki viszont a járdán megy el előtte, más érdekességekre is felfigyelhet. Nem egy épületből áll, első pillanatban is markáns különbözőségek láthatók. Mindezek ellenére a homlokzat mégis harmonikus, még egy emléktábla is díszíti.