2024. június 25. kedd, Vilmos és Maxim napja
25 másodperc alatt elfogytak a vonatjegyek a legújabb Shinkasen járatra
Kiss Kriszta
2015.03.16 15:22
Alig 25 másodperc alatt elfogytak a március 14-i vonatjegyek, miután megkezdődött a jegyeladás a legújabb japán Shinkasen járatra. A lelkesedés nem alaptalan, a csodavonat a 650 kilométeres Tokió - Kanazawa távolságot mindössze két és fél óra alatt teszi majd meg.

A Kanazawa vasútállomásnál valóságos tömegek várták, hogy helyjegyet válthassanak a március 14-én induló új Shinkasen járatra, azonban sokan csalódottan tértek haza. A jegyeladás 10 órakor indult, azonban 25 másodperccel később már véget is ért, miután minden jegy elkelt. Ennek oka az volt, hogy a menetjegyeket személyesen, telefonon és online is megvásárolhatták az utasok.

Március 14-én egy újabb Shinkansen vonallal bővül a japán vasúthálózat. A Hokuriku Shinkansen korábban csak Takasaki és Nagano között közlekedett, tavasztól viszont Toyama és Kanazawa érintésével Tsuruga városába is eljuthatunk azon a vonalon, ahol a 260 km/h sebességű E7 és W7 szériájú vonatok suhannak majd.

A vonat első utasai azonban nem a kitartóan sorban állók voltak, hiszen február 7-8. között már 2800 utas próbálhatta ki az új szakaszt a próbautak során. A szerencséseket

negyedmillió jelentkező közül sorsolták ki.

 „Számos új, gyorsabb lehetőséget nyit meg Japán felfedezéséhez a most megnyíló vasútvonal a magyar utasok számára is, akik többek között Kanazawába, a régi gésa- és szamuráj negyedbe igyekeznek. Az országszerte rendkívül fejlett tömegközlekedésnek hála a nagyvárosok és a vidéki tájak közti közlekedésnek évtizedek óta nincs komolyabb akadálya a szigetországban” – mondta Simon Karolina, a Japánspecialista utazási iroda vezetője.

Érdekesség, hogy távol-keleti viszonylatban ez a 260 km/h-s sebesség nem számít kirívóan magasnak, a sanghaji mágnesvasút ugyanis közel 500 kilométert is képes megtenni óránként. A pálya felett néhány centivel lebegő vonat azonban jelenleg csupán egy 30 kilométeres szakaszon közlekedik, hiszen a repteret köti össze a várossal. A 2020-as tokiói olimpiára tervben van a japán maglev vasút első szakaszának megnyitása is a turisták és a helyiek nagy örömére.

Kapcsolódó témák

Az idei UTAZÁS kiállítás külföldi díszvendége Algéria volt. Mellette viszont szomszédos, közeli és igen csak távoli országok felkeresésére is egyaránt talált magának lehetőséget, aki azért látogatott a Vásárközpontba, hogy eldönthesse: eddig meg nem valósult tervei közül végül az idén melyiket választja vagy akinek még terve sem volt és most ötletet akart kapni a nyaralásához. Vizsgálódásaink során az újdonságokra helyeztük a hangsúlyt.

Látványos fesztivállal köszöntötték Budapesten a kínai Holdújévet, a közelgő Tavaszünnepet. Mivel erre a rendezvényre Magyarországon már harmadik alkalommal került sor, a szervező, a Magyar-Kínai Kulturális Egyesület, stílszerűen, háromnaposra tervezte az eseményt. Az ünnepség jelentőségét emelte, hogy idén van a magyar – kínai diplomáciai kapcsolatok felvételének hetvenedik évfordulója is.

A kulturális és turisztikai együtt működés további elősegítése érdekében a kínai Shaanxi tartomány kormányzóságának Kulturális és Turisztikai Osztálya nagyszabású bemutatót tartott Budapesten, az InterContinental Szálló báltermében. A rendezvényen megemlékeztek arról, hogy Magyarország és a Kínai Népköztársaság között a diplomáciai kapcsolatok felvételének idén van a hetvenedik évfordulója!

Bár az utazás egyik célja egy kis vidéki kikapcsolódás volt, New York vonzereje leküzdhetetlen. Sorozatunk befejező részében oda látogatunk. A négy keréken másfélórányi távolság amerikai szemmel nézve macskaugrás, semmiből sem áll tehát egy-egy egész napot eltölteni a városban, melyről tudjuk: sohasem alszik. Látnivalókban pedig nem napokra, de akár évekre is ellát bennünket, csak győzzünk válogatni!

Ha az Egyesült Államokról esik szó, többnyire legelőbb New York, Washington, Las Vegas, Los Angeles, San Francisco – a nagyvárosok jutnak eszünkbe. Pedig hát, tudjuk jól, az a hatalmas ország nemcsak városokból áll. E cikksorozat első két részéből már kiderült: utunk célja ezúttal Pennsylvania volt, és ott sem egy nagyváros.